دسترسی سریع

استانی بیشتر

اولین جلسه «کارگروه پایش کمی» در سال 1403 در اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان: در روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 جلسه‌ای با حضور مدیر کل، رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد، رئیس اداره حقوقی، مسئول حراست، کارشناس مسئول صنایع غذایی و بسته‌بندی و رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های این اداره کل، «کارگروه پایش کمی» در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
در این جلسه روح الله خدام عباسی، رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل، ضمن تشکر از حضور اعضا و تشکیل جلسه «کارگروه پایش کمی» گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره اندازه‌شناسی اداره کل در حوزه پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده در سطح استان ارایه نمود.
خدام عباسی افزود: پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده که در راستای اجرای استانداردهای ملی 16381 و 21759 انجام می‌شود در دو حوزه «واحدهای تولیدی» و «محصولات موجود در سطح بازار» اجرا می‌گردد. در سال 1402، با همکاری و پیگیری همکاران پرتلاش ادارات شهرستان‌های شاهرود و گرمسار بیش از 140 مراجعه به واحدهای تولیدی مستقر در سطح استان و بیش از 400 فرآورده تولید شده توسط این واحدهای تولیدی، مورد بررسی، پایش و آزمون قرار گرفت. همچنین با توجه به اعتبارات ابلاغی جهت اجرای پایش محصولات موجود در سطح بازار استان نیز بیش از 140 فرآورده از سطح بازار استان نمونه‌برداری شده و در آزمایشگاه پیش‌بسته‌بندی این اداره کل، مورد آزمون قرار گرفت.
رئیس اداره اندازه‌شناسی اداره کل همچنین اعلام کرد: به منظور اثربخشی اقدامات انجام شده در پایش محصولات بسته‌بندی شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد»، ضمن صدور نتایج آزمون برای واحدهای تولیدی مربوطه و اعلام عدم انطباق‌های حاصل از این آزمون‌ها، در صورت عدم اصلاح موارد مورد نظر، پرونده در کمیسیون ماده 42 قانون مذکور مطرح و طبق نظر قاضی محترم دادگستری، احکام مناسب و متناسب برای ایشان صادر شده است.
لازم به ذکر است در سال 1402 تعداد 46 پرونده با موضوع کم فروشی در جلسات کمیسیون مذکور مطرح و بالغ بر یک میلیارد و شش‌صد میلیون ریال جریمی نقدی برای واحدهای تولیدی مختلف صادر شده است.

خدام عباسی در پایان ضمن تشکر از واحدهای تولیدی که نسبت به اصلاح سامانه‌های توزین و بسته‌بندی خود اقدام لازم را معمول داشته‌اند، گفت: موضوع بسیار مهمی که از ابتدای اجرای طرح پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده، همواره به واحدهای تولیدی استان اعلام و اطلاع‌رسانی شده است، موضوع حذف رواداری از نشانه‌گذاری محصولات است که با توجه به اتمام مهلت تعیین شده، به طور جدی از سوی این اداره کل پیگیری خواهد شد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ