social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1403/2/18

11:20:3

44

برگزاری جلسه کنترل اوزان و خالص فروشی در شهرستان ايوان

جلسه کنترل اوزان و خالص فروشی در شهرستان ايوان با حضور مدیرکل استاندارد، فرماندار، روسای اتاق اصناف و صمت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمو.می اداره کل استاندارد ایلام، مدیرکل استاندارد با فرماندار ایوان و روسای اتاق اصناف و صمت، در راستای بررسی راهکارهای اجرای طرح خالص فروشی در این شهرستان و همچنین پیرو مصوبات شورای استاندارد استان، جلسه کنترل اوزان و صحت سنجش ترازوها و همچنین استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازهای این شهرستان، در محل فرمانداری ایوان دیدار کردند.
در این دیدار، محمدی، مدیرکل استاندارد، ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های اجرایی و اداراتی که در پایش‌های اخیر تعامل و حضور موثری داشته‌اند، با ارائه گزارشی اذعان داشت: طی پایش‌های صورت گرفته در سطح استان مشخص گردید، بحث خالص فروشی تا حدی رعایت نمی‌شود.
وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح خالص فروشی مطابق با ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید کرد و افزود: در این راستا دستورالعمل‌هایی تدوین شده است که مطابق قانون لازم الاجرا می‌باشند.
محمدی با بیان اینکه مقابله با کم فروشی از وظایف اصلی این سازمان می‌باشد گفت: تا کنون خالص فروشی در استان به درستی انجام نشده است و در اجرای این امر نیازمند مساعدت دستگاه‌های مرتبط هستیم.
در ادامه، مدیر کل استاندارد استان با اشاره به تحولات بنیادی شکل گرفته در سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اندازه شناسی انجام شده است و در حال حاضر مباحث و طرح‌هایی نظیر حذف رواداری در نشانه گذاری کمیت محصولات، طرح پایش کمی محصولات و خالص فروشی با قوت در حال اجرا می‌باشد.

در ادامه اکبری فرماندار ایوان، با اشاره به اینکه، یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی استاندارد سازی و ارائه کالا و خدمات استاندارد به مردم است، گفت: اگر بتوانیم در زمینه فرهنگ استاندارد و تولید مصرف کالاها و خدمات استاندارد خوب عمل کنیم قادر به رعایت حقوق شهروندی و درنهایت افزایش رضایتمندی در جامعه خواهیم بود و  فرمانداری ایوان آمادگی دارد تا در حوزه ترویج فرهنگ استاندارد با هدف رعایت حقوق شهروندی برنامه‌ای مشترک با اداره کل استاندارد برگزار نماید.

 

تصاویر

نسخه قابل چاپ