social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

سه‌شنبه1403/2/18

13:25:1

305

دکتر هاشمی:

شایستگی ارزیابان و کارکنان مرکز ثقل نهادهای اعتبار بخشی است/ فرایند ارزیابی دیجیتالی می شود

  نقطه قوت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در موفقیت ارزیابی همترازی بین‌المللی، شایستگی‌ ارزیابان و کارکنان‌ این مرکز است.
   دکتر سید محمود هاشمی در جمع سرارزیابان با اشاره به موفقیت بین المللی نهاد اعتبار دهی آسیا- اقیانوسیه تاکید کرد: این دستاورد بزرگ فنی، تجاری و اقتصادی با تلاش و همراهی همه ارزیابان و متخصصان فنی مرکز حاصل شد و صیانت از این افتخار بین المللی امری ضروری و غیرقابل انکار می باشد.
    رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این نشست، تعالی سرارزیابان را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد: بسته به نیاز و درخواست ارزیابان می توانیم دوره های تعالی را با دعوت از سر ارزیابان بین المللی برگزار نماییم. 
هاشمی از رشد 85 درصدی عملکرد مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درسال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال 1402 عملکرد مرکز رشد قابل توجهی داشته بطوریکه برای یک هزارو 206 نهاد ارزیابی انطباق در دو هزارو 299 دامنه فعالیت تصمیم گیری شده است . وی همچنین از ابطال،  تعلیق ، کاهش و مختومه شدن  ۲۹۰ نهاد ارزیابی انطباق در بیش از 600 دامنه خبر داد.
  رئیس مرکز تایید صلاحیت با اشاره به مدت زمان بازه ارزیابی، خواستار توجه به زمان تعیین شده در این فرآیند شد و گفت: انتظار می رود سر ارزیابان، فرایند ارزیابی‌ را ظرف زمانی تعیین شده با دقت اجرا کنند. 
دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه شیوه نگارش گزارش نویسی نتایج ارزیابی را به صورت کارآمد و متحد دنبال کنید اظهارداشت: این شیوه باید به گونه ای باشد که تصمیم گیری های با استناد به گزارش مربوطه، دقیق و منطقی شکل بگیرد.
  عضو شورای عالی استاندارد از حذف کاغذ در فرایند ارزیابی خبر داد و گفت: از ابتدای خرداد امسال، سامانه هوشمند مرکز فعال می شود و تمامی فرایند ارزیابی تحت این سامانه دنبال خواهد شد.  
وی از عدم دریافت هرگونه هدایا توسط ارزیابان و سرارزیابان در سال گذشته قدردانی و تاکید کرد: استقلال و بی‌طرفی خود را در انجام فرایند ارزیابی حفظ کنید و تحت هیچ شرایطی اعتبار چندین ساله خود را زیرپا نگذارید.  
عضو شورای عالی استاندارد، برگزاری دوره های آموزشی و انجام مشاوره فنی به نهاد های ارزیابی انطباق توسط ارزیابان و سرارزیابان را خط قرمز مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دانست و خواستار حفظ اعتبار مرکز توسط سر ارزیابان شد. 
دکتر آقابابایی، مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران  در ادامه این نشست با اشاره به نقش پررنگ بانوان شاغل در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای کسب موفقیت بین‌المللی ارزیابی همترازی، از تلاش همه همکاران این مرکز برای دستیابی به این رتبه‌بندی‌ ارزشمند قدردانی کرد.  
وی با بیان اینکه طبق قانون، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با پیشنهاد رئیس جمهور انتخاب می شود ، گفت: این اهمیت به همان نسبت به ارزیابان و سرارزیابان تسری می یابد.
  دکتر آقابابایی خطاب به سرارزیابان ‌به موقعیت حساس و خطیر ارزیابی اشاره کرد و با بیان اینکه تصمیمات شما با جان و مال مردم در ارتباط است، خواستار توجه و تمرکز بیش از پیش ارزیابان به ویژه سرارزیابان در امر بازرسی شد.
   در این نشست که عصر دوشنبه (۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳) در کرج تشکیل شد، سرارزیابان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را برای انجام فرایند تایید صلاحیت ارائه داشتند که دکتر هاشمی پاسخگوی سئوالات مطرح شده بود. 
گفتنی است؛ هم اکنون تعداد ۶۰۰ سرارزیاب، ارزیاب و متخصصان فنی، با مرکز ملی تایید صلاحیت ایران فعالیت دارند و برنامه ریزی برای سال جاری افزایش تعداد این گروه‌ها به یک هزارو ۲۰۰ عضو است.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
نسخه قابل چاپ