social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار سازمان

بيشتر

يكشنبه1403/1/5

15:54:4

289

در اجرای طرح ویژه عیدانه؛

بیش از 4 هزار مرکز خدماتی در کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است

طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران در سراسر کشور که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد ، 4 هزار و 372 مرکز خدماتی در کشور ارزیابی می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران؛ در اجرای این طرح نسبت به ارزیابی انطباق خدمات مربوط به ماه مبارک رمضان و عید نوروز از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی در مراکز عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های پروتئینی با منشاء حیوانی، لبنیات، سبزی‌های آماده مصرف و صیفی جات فراوری شده، آبمیوه‌های خالص و مخلوط، نان‌های فانتزی، خشکبار و شیرینی فروشی ها کنترل های لازم صورت می گیرد.
در طرح ویژه عیدانه، رستوران ها، قهوه خانه‌ها، هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها ،مجتمع‌های بین راهی، پایانه‌های اتوبوسرانی بین شهری، ایستگاه‌های مسافری راه آهن، فرودگاه‌ها و مراکز قالیشویی نیز ارزیابی می شوند.
طرح ویژه عیدانه در  ۱۳۷۶ مرکز فروش مواد غذایی، ۱۱۴۰ مراکز عرضه خشکبار و شیرینی، ۱۱۱۱ رستوران و قهوه خانه، ۲۲۱ مرکز قالیشویی،  ۱۳۲ هتل ۱ تا ۵ ستاره، ۱۱۷ مجتمع بین راهی، ۷۰ هتل آپارتمان، ۵۲ پایانه اتوبوسرانی بین شهری، ۴۷ ایستگاه راه آهن، ۳۱ فرودگاه اجرا می شود که نتایج تحلیلی و تکمیلی ارزیابی انطباق این خدمات پس از طی شدن مراتب ارزیابی به اطلاع عموم خواهد رسید .
براساس این گزارش، مهمترین اهداف طرح عیدانه جهش تولید و ارائه خدمات در تراز استاندارد در کشور تقویت اعتماد عمومی  به کیفیت خدمات، ایجاد زمینه مشارکت مردمی در راستای احقاق حقوق عامه در سطح ملی، جلب اعتماد عمومی و اطمینان آفرینی، صیانت از ایمنی سلامت و حقوق عامه مردم، فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در طول سال به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد.
در همین راستا، تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده به مردم با استانداردهای مرتبط آن، توسعه شادی در میان آحاد جامعه، پایش و رصد اساسی ارزیابی انطباق خدمات از منظر ایمنی سلامت و بهداشت مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، فراهم شدن زمینه شناخت مسائل و نیازهای استان‌ها در زمینه ارتقای کیفیت خدمات، فراهم شدن زمینه لازم برای آسیب شناسی و امکان سنجی موارد مورد نیاز جهت بازنگری استانداردهای مربوطه، یجاد فرصتی مناسب برای معرفی ماموریت‌ها و تکالیف سازمان، افزایش و تاثیرگذاری در ارتقای سطح رضایت ملی در جامعه ، ایجاد فرصت برای خلق مشارکت‌های بین دستگاهی و هم افزایی در جهت ارائه خدمات بی‌منت از دیگر اهداف این طرح است.
نسخه قابل چاپ