social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1403/2/11

16:09:1

420

دیدار روسای استاندارد ایران و پاکستان با تمرکز بر توسعه روابط تجاری دو کشور صورت گرفت

در حاشیه بیست و هفتمین نشست هیات اسمیک در استانبول، دکتر اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با نمایندگان استاندارد پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر اسلام پناه در این دیدار با اشاره به امضای موافقت نامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرائی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.
دکتر اسلام پناه با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری  گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاریهای دو جانبه بیشتر می‌کند.
نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک بعنوان ( vice chairman) حضور داشتند ضمن تاکید بر ارتقاء همکاری‌ها در حوزه های مختلف استاندارد سازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضاء برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.
همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.
هیات ایرانی که به سرپرستی دکتر اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را  با هدف گسترش همکاری ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

تصاویر

نسخه قابل چاپ