دسترسی سریع

ملی بیشتر

هوشمندسازی در فرایند صدور کد رهگیری فرآورده‌های نفتی

سامانه‌های سازمان ملی استاندارد ایران به منظور جلوگیری از فساد، شفافیت فرایند، تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان، در بستر فناورانه وعلم پایه طراحی و رونمایی شد.
 سامانه مشتقات نفتی که پیش ازظهرامروز با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران رونمایی شد. با احصای وضع موجود و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد و شفافیت فرایند از زمان ثبت درخواست تا تولید و تحویل خدمت به موازات سامانه سینا، بازنویسی و باز مهندسی شده است.

در این سامانه، تمامی مراحل شامل ثبت درخواست واحد تولیدی، استفاده از سرویس‌های برخط در استعلام اطلاعات نظیر سرویس استعلام مجوزها، سرویس استعلام ایران کد و سرویس استعلام ثبت احوال و ثبت شرکت‌ها و ... از طریق اپ موبایل انجام می گیرد.

در این فرآیند، ثبت اطلاعات به صورت برخط و هوشمند بوده که امکاناتی نظیر ثبت موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مکان بازدید، ارسال نمونه به آزمایشگاه از طریق جعبه امن حمل نمونه، رهگیری مسیر انتقال نمونه با فیلمبرداری و تصویربرداری از مراحل نمونه برداری توسط کارگروه استانی را دارد.

همچنین ارسال نمونه به آزمایشگاه به صورت توزیع عادلانه و هوشمند دنبال می شود و ارتباط واحد تولیدی با آزمایشگاه همکار ارزیابی انطباق از بین خواهد رفت بطوریکه ارسال نمونه از طریق پست به آزمایشگاه، تشکیل کارگروه مرکزی به صورت برخط و ثبت رای بدون حضور فیزیکی دنبال می شود.

شایان ذکر است، طراحی جعبه امن حمل نمونه که بخشی از سامانه مذکور است، دارای ویژگی‌هایی از جمله سنسور دما، ثبت و ارسال موقعیت جغرافیایی و ردیابی تمام مسیر حمل نمونه، فعال سازی و باز شدن قفل در مکان‌های تعیین شده و احراز هویت کاربر، می باشد.

بر اساس قانون برای صدور کد رهگیری فرآورده‌های نفتی دستگاه‌های متعدد در فرایند یاد شده با سازمان ملی استاندارد ایران از جمله وزارت نفت"شرکت پالایش و پخش فراورده نفتی"، ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز،وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت همکاری داشتند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ