دسترسی سریع

ملی بیشتر

اعتماد به بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع اعضای انجمن حامیان استاندارد در صنایع غذایی و کشاورزی کشور: پایداری اقتصادی کشور در شرایط تحریم به واسطه توانمندی و انعطاف پذیری بخش خصوصی بوده است .
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شرایط امروز را مقابله با جنگ تمام عیار تحریم ها تعبیر کرد و گفت: امروزه بخش خصوصی میدان دار جنگ اقتصادی کشور است که با قدرت انعطاف ، مدیریت در لحظه و تصمیم گیری به موقع توانسته از اقتصاد کشور دفاع کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران همسویی دولت با بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: دولت باید با اعتماد به بخش خصوصی ، موانع را از پیش پای صنعتگران و تولید کنندگان بردارد.
وی آسیب داخلی را بیشتر از تحریم ها برای تولیدکننده دانست و اظهار داشت : عدم همسویی دولت با بخش خصوصی، مسیر را برای تولیدکنندگان به بن بست می کشاند.
شریعتی در همین زمینه ادامه داد: دست یابی به توسعه اقتصادی ، تولید ناخالص ملی و افزایش صادر ات جزء  با اعتماد به بخش خصوصی محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در کنار تولیدکنندگان است اظهار داشت : صاحبان صنایع که امروزه تولیداتشان فراتر از مرزهای کشور رفته، اهداف خود را بر مدار کیفیت قرار داده اند .
شریعتی ، توجه به کیفیت را رمز پایداری تولید و تجارت دانست و گفت: باید شرایط برای حرکت در مسیر تولید تسهیل شود بطوریکه تولیدکنندگان نباید دغدغه ای جز کیفیت داشته باشند. 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار اعمال نظرات و پیشنهادات تولیدکنندگان به ویژه صاحبان برند در نوشتن استانداردها و مقررات فنی شد و افزود: برای آنکه تجار در مسیر کاری خود با موانعی در استاندارد یا مقررات فنی مواجه نشوند بهتر است که استانداردها یا مقررات فنی با نظرذی نفعان نوشته شود.
در این نشست اعضای انجمن صنایع غذایی و کشاورزی ، پیشنهادات خود را در زمینه تعیین نرخ کیفیت ، تعیین شاخص های کیفیت برای صادرات ، ارتباط استاندارد با صنعت و تدوین استانداردهای رفتاری ارایه کردند که رییس سازمان ملی ایران پاسخگوی آنان بود.


برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ