دسترسی سریع

ملی بیشتر

تشدید نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش 

طرح نظارت بر صحت عملکرد وسائل توزین و سنجش ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید، در «4» محور ترازوهای سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه های سوخت مایع و «CNG» ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی برنامه ریزی شده است. 
دکتر حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها در تشریح طرح نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: این طرح با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و «برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی»، اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیۀ وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید از امروز (سه شنبه 22 اسفند) آغاز و تا 13 فروردین 1403 در سراسر کشور اجرا خواهد شد، یادآور شد: در راستای اجرای ماده «12» قانون تقویت و توسعۀ نظام استاندارد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته و دارای برچسب تأییدیه صحت عملکرد باشند.
خانه زر؛ اعلام کرد: این طرح نظارتی در قالب یک بستۀ جامع و زمان بندی شده، در «4» محور ترازوهای سبک مورد استفاده اصناف، جایگاه های سوخت مایع و «CNG» ترازوهای گمرک و ترازوهای فرودگاهی برنامه ریزی شده است. 
رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس ها در ادامه توضیح داد: در محور نظارت بر ترازوهای سبک، با تعیین صنوفِ کبابی(فروش حلیم و آش)، میوه و تره بار، سوپرمارکت و خواربارفروشی، قصابی و پروتئین، فروشگاه های زنجیره ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، طلا و جواهر، نمایشگاه ها و بازارچه های مناسبتی با در نظر گرفتن زمان مرتبط با آن اعم از ماه مبارک رمضان و سال نو در اولویت نظارت قرار دارند. 
وی  اجرای طرح خالص فروشی در صنوف قنادی و خشکبار را  مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اصناف می بایست وزن شیرینی و خشکبار را از وزن جعبه تفکیک نمایند. 
به گفته خانه زر تمامی جایگاه های سوخت مایع و «CNG»، تمامی ترازوهای مورد استفاده در گمرک و ترازوهای مستقر در فرودگاه ها نیز در ایام طرح، تحت نظارت مضاعف کارشناسان این سازمان قرار خواهند گرفت همچنین بیش از «60» نفر از کارشناسان ادارات کل استاندارد استان ها به همراه «33» آزمایشگاه همکار مجری آزمون دوره ای با بیش از «83» نفر بازرس در سراسر کشور در اجرای طرح همکاری دارند.
خانه زر ضمن درخواست همکاری از واحدهای صنفی، اعلام کرد: شهروندان می توانند، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا و مراتب تخلف در کم فروشی را از طریق سامانه مردم دار-سامانه نظارت های مردمی به نشانی http://1517.inso.gov.ir ارسال نمایند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ