دسترسی سریع

ملی بیشتر

پیروزبخت:

استفاده از روش های نوین با هدف کاهش هزینه و افزایش بهره وری

تجدیدنظر در تدوین استانداردها و آیین نامه ها، متناسب با شرایط جدید، کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در تولید و اقتصاد به دنبال دارد.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جلسه بررسی و رفع  مشکلات انجمن های صنایع فلزی با تاکید بر ضرورت آگاهی انجمن های از آخرین دستورالعمل ها و آیین نامه ها گفت: آگاهی از قوانین و مقررات و همچنین آیین نامه های مرتبط با فعالیت انجمن ها مانع  بروز بسیاری مشکلات تولید می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه گفت: با توجه به شرایط تحریم و فرمان مقام رهبری به جهش تولید، نیازمند اصلاح یکسری روش ها و آیین نامه ها از ابتدای سال بودیم . این درحالیست که از سال گذشته استانداردهای متناسب با نیاز جامعه تدوین شده و عمدتا استانداردهای قدیمی تجدیدنظر می شود.

پیروزبخت بر ضرورت تدوین روش های نوین فرآیندها تاکید کرد و اظهار داشت: آیین نامه ها و روش های اجرایی مطابق با تحولات ملی و بین المللی روزآمد می شود که نتایج آن تسهیل تولید خواهد بود.

وی ضمن دعوت از انجمن ها برای همکاری با سازمان استاندارد به منظور بهبود کیفیت و ارتقای استاندارد، گفت: با دریافت نظرات و پیشنهادات انجمن ها و اعمال آن در آیین نامه ها و روش های نوین بتوانیم شاهد کاهش حداقلی مشکلات تولیدکنندگان و افزایش حداکثری سلامت و ایمنی در جامعه باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر طرح کنترل بازار با همیاری انجمن ها گفت: می توان این اقدام را به صورت گشت مشترک با حضور نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی انجام داد.

پیروزبخت در پاسخ به نرخ تعرفه ها توضیح داد: تحریم  های ظالمانه شرایط دشواری را برای تولیدکنندگان به وجود آورده اما توجه سازمان استاندارد به ارتقای سطح کیفیت و ایمنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تعرفه ها طبق ضوابط و آیین نامه تعیین می شود گفت: تجدیدنظر نرخ تعرفه ها با همکاری برخی انجمن ها انجام خواهد شد.

بهنام باقوت، نماینده انجمن فولاد ایران، فرید حریری، دبیر انجمن آسانسور و پله برقی، غلامحسین حمزه و رامین حسن پور، دبیر انجمن لوازم خانگی، آقای پیوندی ، دبیر انجمن سیم و کابل ایران، محمد مراد سلگی، دبیر انجمن شهربازی ایران، اسفندیار سیفی، دبیر انجمن صنف طلا و جواهر، حسین صدوقی، دبیر انجمن شیر سازان ایران و احمد محمدیان، دبیر انجمن شرکتهای بازرسی انرژی در این جلسه نظرات، پیشنهادات و برخی مسائل و مشکلات انجمن های صنایع فلزی را مطرح کردند.  

در این جلسه، سودابه یحیی زاده، معاون تدوین و ترویج استاندارد، پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی، پرویز درویش، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات، تقی تقی پور، مدیرکل دفتر بازرسی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، هادی خوشحال، رییس گروه نظارت بر اجرای استاندارد انرژی های نوین و تجدید پذیر و دبیر کارگروه انجمن های صنایع فلزی در سازمان استاندارد پاسخگوی سئوالات بودند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ