دسترسی سریع

شریعتی: آزمایشگاه ها نقش اساسی در تضمین کیفیت کالا و خدمات دارند

نتایج حاصل از فعالیت آزمایشگاه‌ها تاثیر فراوانی در کیفیت محصولات  دارد، به‌ گونه‌ ای که می‌توان فعالیت آزمایشگاهها را زیر بنای توسعه اقتصادی دانست.   
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه، از آزمایشگاه های صنایع انرژی اپیل بازدید کردند. 
شریعتی در این بازدید، یکی از پایه های صنعت را کیفیت برشمرد و گفت:  فعالیت آزمایشگاه ها، تضمین کننده کیفیت در صنایع است. 
وی کیفیت مطلوب را خواست مشتری عنوان کرد و افزود: هر قدر تعداد آزمایشگاه ها بیشتر باشد ، تست عملکردی بر روی محصولات بیشتر و درنتیجه کیفیت افزایش می یابد و نیاز مشتریان تامین می شود.
وی آزمایشگاه ها را بازوی دولت در صنایع مختلف دانست و اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد ایران خود را موظف می داند تا با عضویت در مجامع بین المللی به اعتبار بخشی آزمایشگاه ها کمک کند. 
وی اعتبار بخشی به فعالیت آزمایشگاه ها را راهی برای سود و ارزآوری برای کشور برشمرد و گفت : شرایط فعالیت را باید برای آزمایشگاه ها هموار کرد تا وارد فضایی جدید و حساس مثل موضوع ضد انفجار  که نیاز کشور است شوند.
شریعتی اظهار داشت: آزمایشگاه های همکار باید حوزه فعالیت خود را گسترش دهند تا به تولید صنایع و خدمات در جهت توسعه صادرات کمک کنند.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع مهم و حیاتی یاد کرد و گفت: برخی  آزمایش های این صنعت از جمله اتصال کوتاه  به خارج از کشور فرستاده می شود که هزینه‌های هنگفت ارزی را به دنبال دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: لازم است با هماهنگی وزارت نیرو، نیاز آزمایشگاه تولیدات صنعت برق را در زمینه اتصال کوتاه رفع کنیم زیرا برای کشور هزینه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: در زمینه ضد انفجار  که در صنعت نفت و صنعت نیرو بسیار مهم و حیاتی و حائز اهمیت است، بتوانیم اعتباربخشی کنیم و شرایط را برای  آزمایشگاه هایی که توان لازم را در این حوزه‌ها دارند،  فراهم کنیم.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.

 
امتیاز دهی