دسترسی سریع

پاشایی:  

مجلس شورای اسلامی بر توسعه استاندارد تاکید دارد

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی استاندارد امروز از بخش های مختلف آزمایشگاهی سازمان ملی استاندارد ایران بازدید کرد و در نشستی با رییس ، معاونان و جمعی از مدیران این سازمان از نزدیک درجریان برنامه ها، فعالیت ها و اهداف استاندارد قرار گرفت.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدای این نشست تاریخچه و جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران را بیان کرد و با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این قانون در سال 1396 پس از تصویب مجلس ،توسط رییس جمهور برای اجرا به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد که به خوبی و به طور دقیق به تمام مسائل ، وظایف و ماموریت های استاندارد می پردازد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره  به جایگاه شورای عالی استاندارد اظهار داشت: اعضای شورای عالی استاندارد فرابخشی بوده و همه قوا ، بخش های دولتی و خصوصی در این ترکیب حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت های ملی و بین المللی این سازمان تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با عضویت در 11 سازمان بین المللی رتبه 21 را در بین 164 کشور دارد. همچنین عضویت در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد( ISO) ، ریاست کمیته کشورهای درحال توسعه ( DEVCO )، عضویت هیات مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی ( SMIIC ) از دیگر افتخارات این سازمان در مجامع بین المللی است.

 معصومه پاشایی بهرام، در این نشست بر توسعه استاندارد تاکید کرد و گفت: موضوع استاندارد برای ایمنی و آـسایش جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه، مطالبه مجلس از استاندارد است افزود: لازم است سازمان ملی استاندارد ایران با جذب نیرو و افزایش اعتبارات تقویت شود و در این راستا بی شک مجلس شورای اسلامی در کنار سازمان استاندارد خواهد بود.

عضو شورای عالی استاندارد در این نشست ، بر سلامت جامعه تاکید و تصریح کرد: در سایه استاندارد بسیاری از مشکلات و ناامنی ها برطرف می شود.

وی سازمان استاندارد را یک مجموعه تخصصی برشمرد و اذعان داشت: لازم است تمامی بخش ها از ضوابط و مقررات استاندارد تبعیت کنند.

پاشایی حضور موفق استاندارد را در مجامع بین المللی نقطه عطفی برای کشور دانست و گفت: در شرایط تحریم های ناعادلانه ، مطرح شدن نام ایران در بین جوامع بین المللی افتخاری که برای کشور و نظام .

وی نشان استاندارد را نشان اطمینان برای مصرف کنندگان داخلی و عاملی برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: استاندارد می تواند تسهیل گر تولید و خدمات در کشور باشد بنابراین لازم است ساختار علمی آن به گونه ای تقویت شود که نیازهای جامعه را تامین کند.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی