دسترسی سریع

پیروزبخت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت قرار دارد

دومین نشست تخصصی بررسی و رفع مشکلات انجمن های صنایع ساختمانی و معدنی امروز با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران به صورت مجازی برگزار شد.
نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ابتدا، برگزاری این جلسات را برای حل مشکلات صنایع ضروری دانست و گفت: امروزه مصالح ساختمانی استاندارد کشور، قابل رقابت با بازارهای جهانی است. 
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد به دنبال افزایش سطح کیفی تولیدات در کشور است افزود: باوجود مصالح ساختمانی استاندارد در کشور لازم است نظارت در حین ساخت با دقت و کنترل بیشتری از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت گیرد تا مشکل حین ساخت در سازه ها برطرف شود. 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وفاداری بسیاری از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به الزامات استاندارد افزود: متاسفانه در برخی مواقع شاهد تقلب هایی در این صنعت هستیم که لازم است باهمکاری صاحبان صنایع ، متخلفان شناسایی و برخوردهای قضایی مطابق با قانون با متخلفات صورت گیرد.
•    اعلام آمادگی انجمن ها برای همکاری همه جانبه با سازمان استاندارد 
در ادامه نشست، محرم کریمی، دبیر انجمن صنفی تولید بتن آماده و قطعات پیش‌ساخته بتنی کشور، حسين زجاجي، دبير انجمن صنفي صنعت شيشه، مهدی امینی پور یکتا ، دبیر انجمن صنعت سیمان و پورعبدالله، نماینده انجمن صنایع قیر و بسته بندی فرآورده های نفتی به بیان مشکلات، چالش ها و راهکارهای صنایع مرتبط پرداختند.
سپی دبیران انجمن ها خواستار نظارت و کنترل کیفی سازمان استاندارد بر صنایع ساختمانی شدند و آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه در تدوین، نظارت و اجرای استانداردها اعلام داشتند. 
برگزاری جلسات مستمر نمایندگان انجمن های صنفی، صنعتی و تولیدی با رییس و مسئولان استاندارد، حضور ناظر سازمان استاندارد در واحدهای تولیدی ، سرعت در اعلام نتایج آزمون، برخورد با واحدهای متخلف، تدوین استانداردهای مورد نیاز و اجرایی شدن متن استانداردها و آگاهی از مقررات جدید مربوط به واردات و صادرات بخش هایی از نظرات و پیشنهادات انجمن ها در این جلسه بود.
•    پیروبخت: تسریع در امور را سرلوحه کار خود قرار دهید
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، پس از استماع نظرات و پیشنهادات دبیران انجمن های صنایع ساختمانی و معدنی ، با بیان اینکه مسائل واحدهای تولیدی از استاندارد جدا نیست ، خطاب به مدیران خود گفت: سرعت و دقت را سرلوحه کار خود قرار دهید تا در اسرع وقت مشکلات موجود در تولید که با استاندارد مرتبط است به طور کامل رفع شود.
پیروزبخت بار دیگر بر رعایت خطوط قرمز استاندارد که همان سلامت و ایمنی مردم است تاکید کرد و اظهار داشت: با همکاری انجمن ها، تخلفات زیرزمینی و غیرمجاز شناسایی و طبق قانون و مقررات برخورد خواهیم کرد.
وی با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد یادآور شد: این قانون مختص استاندارد نیست بلکه توسعه نظام استاندارد را مدنظر دارد بنابراین سازمان ملی استاندارد ایران برای توسعه نظام استاندارد، رشد تولید و افزایش سطح کیفی از هیچ کوششی دریغ نخواهد داشت.
پیروزبخت بر رعایت امانتداری و بی طرفی ادارات و شرکت های بازرسی در ارسال نمونه و نمونه گیری تاکید کرد و افزود: بازرسان استاندارد به صورت سرزده و تصادفی بر امور نظارت دارند.
وی با اشاره به بحران کرونا ، مسائل تحریم و نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید ، گفت: باید در این شرایط سرعت و دقت در کار را بیش از پیش کنیم تا تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
در این جلسه، اصغر صالح زاده، مدیرکل حوزه ریاست ،سودابه یحیی زاده، معاون تدوین استاندارد، فرزانه انصاری، رییس پژوهشگاه استاندارد، علیرضا خاکی فیروز، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، تقی تقی پور، مدیرکل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، آزیتا خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی، محمد احمدی مقدم ، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غیرفلزی ،علیرضا مجتبوی ، رئیس گروه نظارت براجرای استانداردهای صنایع ساختمانی و معدنی و فاطمه عرفانیان، معاون دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل پاسخگوی سئوالات مطرح شده بودند.

 
امتیاز دهی