شنبه 8 اردیبهشت 1403   01:24:42
نظر سنجی
تاسیس کمیته فنی متناظر-14/67/94
1394/7/14 سه‌شنبه
تاسیس کمیته های فنی متناظر
مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی از طریق تشکیل کمیته های متناظر و جذب گروههای ذی­نفع و ذی­ربط در سطح کشور صورت می پذیرد.
کمیته­ های فنی متناظر، مطابق روش اجرایی تاسیس کمیته های فنی، شکل گرفته و رئیس و نایب رئیس و دبیر هر یک از کمیته­ ها مطابق روش اجرایی فوق ازجامعه مشارکت­کنندگان آن کمیته تعیین گردیده و فعالیت می­نمایند. ساختار کمیته ­ها باید در حد امکان دارای ترکیبی متوازن از مشارکت ­کنندگان از طیف فراگیر گروه­های ذی­نفع و ذی­ربط به شرح ذیل باشد: تولیدکنندگان، توزیع­ کنندگان، مصر ف­ کنندگان، وزارتخانه­ ها و سازمان­های دولتی ذیربط، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی، دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی، تشکل­های تخصصی، ارائه دهندگان خدمات مهندسی و مشاوره­ای، صاحب­نظران منفرد، مؤسسات ارزیابی انطباق،کارشناسان سازمان استاندارد.
وظایف اصلی کمیته­ های فنی و کمیته­ های فرعی عبارت است از:
-    بــررسی و اظهارنظر در مورد پیش‏نویس استانداردهای بین المللی در مراحل مختلف تــدویـن آن ها و پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی بر اساس مزیت های اقتصادی کشور
-     تعیین ترکیب هیأت­های اعزامی از میان اعضای فعال کمیته ­های فنی و فرعی جهت حضور در اجـلاسیه­ هـای بین المللی مرتبط
-            همکاری در تدوین استاندارد های ملی مرتبط
جهت ارائه پیشنهاد تاسیس کمیته فنی متناظر ایزو،  فرم پیشنهاد تاسیس را تکمیل و برای دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی به آدرس standarddevelopment@isiri.org.ir ارسال نمایید.