دسترسی سریع

ملی بیشتر

استاندارد جدید در مورد ضمانت نامه های مصرف کننده منتشر شد

ظهور تجارت الکترونیک و جهانی شدن باعث تحول تجارت خرده فروشی، هم برای کالاها و هم برای مصرف کنندگان شده است. با این حال، انتخاب های بیشتر همیشه به معنی کیفیت بهتر نیست. یک استاندارد جدید بین المللی برای ضمانت نامه های مصرف کنندگان به محافظت از هریک از مهره های زنجیره تامین کمک خواهند کرد.
تخمین زده می شود که ارزش بازرگانی کالای صادراتی در جهان بیش از 20 تریلیون دلار است، بنابراین شکی نیست که ما در یک اقتصاد جهانی زندگی می کنیم. اما در حالی که دیجیتالی شدن و جهانی شدن انتخابی بی پایان را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند، همه خریداران هم نمی توانند به توافق خوبی دست یابند. کالاهای معیوب یا عمکلرد نامطلوب محصولات از مخاطراتی هستند که ممکن است به وجود بیایند.
امروز، استاندارد بین المللی جدیدی با هدف کاهش احتمال غافلگیری ناخوشایند مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان و تامین کنندگان به طور همزمان، باعث افزایش اعتماد درهمه حوزه های معامله می شود.
استاندارد ISO 22059 با عنوان دستورالعمل هایی در مورد ضمانت/تعهد (گارانتی/وارانتی) مصرف کننده آنچه را که برای یک ضمانتنامه دقیق یا ضمانت نامه ای که انتظارات معقول یک مصرف کننده را برآورده می سازد، مشخص می کند. این استاندارد شامل مواردی که دقیقاً پوشش داده شده یا پوشش داده نشده اند، بازه زمانی این پوشش و همچنین انتظارت تولید کننده یا تامین کننده از مصرف کننده می شود. همچنین در صورت عدم موافقیت محصول، شامل شدن گزینه های جایگزین را نیز مشخص کرده است.
کمیته فنی ISO/PC 303 با عنوان دستورالعمل هایی برای وارانتی و گارانتی مصرف کننده مسئول تدوین این استاندارد است که دبیرخانه آن نیز در مالزی مستقر می باشد. برای اطلاعات بیشتر و تهیه این استاندارد به پرتال ایزو به نشانی www.iso.org مراجعه فرمائید.

منبع: سایت ایزو
مترجم: پریسا فقیهی

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ