دسترسی سریع

ملی بیشتر

پیروزبخت:

استاندارد سازی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه با اجرای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد،  استاندارد سازی وظیفه همه دستگاه های اجرایی شده است، از این مهم  به عنوان مهمترین ره آورد اجرای این قانون نام برد. 

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران به اتفاق معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان  سفر و در جریان این سفر از بخش های مختلف اداره کل استاندارد استان بازدید کرد.

پیروزبخت در خصوص هدف و برنامه اش از سفر یک روزه به بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که در مورد  رسوب کالاها در گمرکات ، معاون اول رئیس جمهور ضروری دانستند که دستگاه های مرتبط با تجارت در این سفر،  بخشی از این مسائل و مشکلات را آسیب شناسی کنند و اگر نیاز به دستورات و تصمیماتی جدید باشد، اعلام می شود و ما نیز براساس آن مصوبات حتما عمل می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه سازمان ملی استاندارد، کمترین شاکی را در بین دستگاه های اجرایی کشور دارد که در این بین عملکرد استاندارد هرمزگان رضایت بخش بوده است. 

پیروزبخت بر همکاری ، هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها تاکید کرد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به تنهایی در این حوزه نقشی ندارد و باید دستگاه های حوزه تجارت با هم هماهنگ شوند تا در کمترین زمان و کمترین هزینه فرآیند تجارت به خوبی اجرا شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش ماندگاری کالاهای ضروری و بهداشتی در گمرکات نیز اظهار داشت: در مجموع در دو سال اخیر سه بسته حمایتی در سازمان ملی استاندارد تدوین کردیم و به تصویب شورای عالی استاندارد رسید.یک بسته در خصوص واردات کالاهایی است که بیشتر مربوط به واحدهای تولیدی هستند، یکی مربوط به صادرات کالاها و یک بسته هم مربوط به واحدهای تولیدی است که در این سه بسته حمایتی برارایه تسهیلات ویژه برای تجار و بنگاههای اقتصادی توانمند تمرکز شده است.

وی افزود: بحث کالاهای بهداشتی و مواد غذایی که در دولت مطرح می شود ، بگونه ای برنامه ریزی شده که کمترین زمان ماندگاری در گمرک را داشته باشد و از خط قرمز سلامت مردم هم عبور نکند.

پیروزبخت ادامه داد:یکی از این موارد ، ضرورت هماهنگی بین دستگاهی استاز جمله با وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت هماهنگی های ویژه در نمونه برداری ها داشته باشیم و یک نمونه برداری واحد را به یک آزمایشگاه ببریم و فرایندهای مرتبط را دستگاه های محتلف بپذیرند تا ماندگاری کالاها در گمرکات به حداقل برسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در راستای استاندارد سازی کالا و خدمات  تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی از  جمله استانداری ها، فرمانداری ها و شهرداریها نباید به هیچ واحد تولیدی و خدماتی که قرار است محصول یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری ارایه کند ، قبل از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد یا مجوزهای مربوطه اجازه افتتاح و بهره برداری دهند.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ