دسترسی سریع

ملی بیشتر

شریعتی:

استاندارد و محیط زیست دو مقوله جدا نشدنی است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با معاون نظارت بر اجرای استاندارد و مدیران کل این حوزه، بر رعایت استانداردهای محصولات انرژی بر تاکید کرد.
شریعتی، توانمندسازی آزمایشگاه های مرجع استاندارد را ضروری دانست و تصریح کرد: در شرایط تحریم که امکان خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تامین بودجه آن دشوار شده باید با گردآوری دستگاه‌های آزمایشگاهی از کل کشور و تامین نیازهای اساسی، مسئولیت خود را در قبال سلامت و ایمنی جامعه به نحو شایسته انجام دهیم. 
وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد انرژی در کشور باعث اتلاف منابع ملی و آسیب زدن به محیط زیست می‌شود افزود: سازمان ملی استاندارد ایران ضمن حمایت از تولیدکنندگان، مصرف انرژی را به سمت راندمان بهتر در جهت رعایت استانداردها و حفظ محیط زیست و سلامت مردم پیش می برد.
شریعتی ایجاد توسعه را منوط به همکاری همه بخش ها دانست و اظهار داشت: توسعه زمانی رقم می‌خورد که تمام جوانب را در نظر بگیریم و در این راستا همکاری سازمانهای اجرایی مرتبط می تواند ما را در این مسیر به مقصود نزدیک سازد.
وی استاندارد و محیط زیست را دو مقوله جدا نشدنی دانست و گفت: تولیدکنندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند و ما نیز موظف هستیم در همه مراحل از تدوین، اجرا و نظارت، در کنار آنها باشیم چرا که توسعه ی واقعی زمانی رقم می‌خورد که همه با هم پیش رویم و زنجیره تولید در ورودی، مسیر و خروجی هم استاندارد باشد.
شریعتی همچنین تسریع در تدوین و بازنگری استانداردهای محصولات انرژی بر را ضروری دانست.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه بر رعایت استانداردهای مواد غذایی و حلال تاکید کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه های همکار انجام می‌شود اما سازمان ملی استاندارد ایران باید به عنوان مرجع رسمی در زمینه رصد کردن این آزمایشگاه‌ها و در برخی از موارد از جمله آزمایشگاه‌های حلال به عنوان متولی امر حلال در جامعه شناخته شود و آزمایشگاه خود را به عنوان مرجع تجهیز کند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ