دسترسی سریع

ملی بیشتر

معاون ارزیابی کیفیت:

گواهی انطباق برای محصولات دانش‌بنیان صادر می‌شود

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای محصولات دانش‌بنیانی که در کشور و دنیا استانداردی برای آنها تعریف نشده، گواهی انطباق محصول          (KBCOP) صادر می‌شود.

 مسلم بیات در وبینار تبیین نقش استانداردها در توسعه اقتصاد دانش بنیان در صندوق نوآوری وشکوفایی افزود: فرآیند اخذ استاندارد برای شرکت‌های دانش بنیان با دو رویکرد صورت می گیرد، اخذ استاندارد برای کالاهای دارای استاندارد و نیز کالای فاقد استاندارد ملی.
وی بیان کرد: بر این اساس کالاهای دانش بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می‌شوند و برای آنها در کشورمان و در دنیا استانداردی وجود نداشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار KBCOP بر مبنای دانش اعطا می کند.
بیات گفت: این تاییدیه از سوی  نهاد حاکمیتی استاندارد، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و به این ترتیب استاندارد پلی بین تولیدکننده و سرمایه گذار ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد، در خصوص کالاهای نوآورانه‌ای که هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده، گواهی KBCOP اعطا می‌کند. این پروانه گواهی دانش بنیان بر اساس ویژگی‌هایی که تولید کننده اظهار می‌کند، صادر می‌شود.
بیات یادآور شد: ضروری است شرکت‌های دانش بنیان در فعالیت های خود  به سیستم مدیریت انرژی نیز توجه کنند. ایران دارای منابع طبیعی زیادی است که باید برای نسل‌های آینده از آن محافظت کرد، محافظت از این منابع جایگاه کشور را در دنیا در این حوزه تعیین خواهد کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ