دسترسی سریع

ملی بیشتر

طراحی مراکز پزشکی اورژانس

راهنمای طراحی مراکز پزشکی اورژانس برای مبارزه با کویید-19 در تاریخ 17 بهمن 1398 منتشر و اعمال شد. استاندارد طراحی این مراکز که توسط انجمن استاندارد سازی ساخت و ساز مهندسی چین تدوین شده، برای بازسازی، توسعه و تاسیس مراکز جدید قابل اعمال است.
این استاندارد سیستم جدیدی برای رتبه بندی بهداشت، طرح مسیر های تردد افراد و اجسام و ایده ای را برای کاهش خطرات تعمیرات و مراقبت به منظور پیشگیری موثر از انتشار ویروس در داخل این مراکز، ارائه می دهد.
این استاندارد ایجاد اتاق فشار منفی برای جلوگیری از انتشار ویروس و همچنین اتاق های یک تخته و دو تخته را برای بیماران مشکوک و تایید شده، الزام می دارد. بیماران دارای شرایط حاد باید در اتاق ایزوله فشار منفی مستقر شوند. این استاندارد همچنین پارامتر های فنی برای جریان هوا و اقدامات لازم برای مدیریت عملیات چنین اتاق هایی را تعیین می نماید.
مهم تر از همه، این استاندارد اقدامات محافظتی ضروری برای پرسنل به منظور رفت و آمد به اماکن آلوده را تحت پوشش قرار می دهد تا بتوان به طور موثر از انتقال ویروس جلوگیری کرد. علاوه بر آن این استاندارد شامل پارامتر های طراحی و اصول مدیریت فاضلاب، سیستم تامین اکسیژن و سیستم الکتریکی مراکز اورژانس نیز است.

منبع: مجله استاندارد سازی چین
ترجمه: میلاد صادق نژادی (اداره ارتباطات بین الملل)

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ