دسترسی سریع

ملی بیشتر

معاون سازمان ملی استاندارد:

نادیده گرفتن استاندارد حتی در موارد جزئی، بازی با جان مردم است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد: برای واحد تولیدی، آزمون ها و زمان های متفاوتی برای ارائه پروانه استاندارد وجود دارد که اگر زمان این آزمون ها و الزامات تولیدکننده را کنار بگذاریم صدور پروانه استاندارد، یک هفته زمان می برد.
وحید مرندی مقدم درگفت و گو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت: در تولید و استاندارد سیلندرهای خودروهای سواری در کشورمشکلی وجود ندارد و این سیلندرها سال هاست استاندارد هستند. 
وی درباره تولید کپسول های نوع 4 کامپوزیتی که برای مخزن گاز اتوبوس ها به کار می رود افزود: واحد تولیدی این نوع کپسول ها که به صادر نشدن پروانه کاربرد علامت استاندارد معترض شده است؛ یک سری نواقص و مشکلاتی دارد که به آن واحد اعلام کرده ایم.
وی گفت: آزمایش هیدرواستاتیک سیلندرهای کامپوزیت با سیلندرهای فولادی متفاوت است و واحد تولیدی سیلندرهای کامپوزیت تا یک هفته پیش تجهیزات این آزمایش را نداشت و ما نمی توانیم به دلیل نصب این سیلندرها روی سقف اتوبوس ها با جان مردم بازی کنیم.
وی اعلام کرد: روش های جدید ارزیابی ــ انطباق و بحث ارزیابی از راه دور در جلسه شورای عالی استاندارد بررسی خواهد شد.
مرندی مقدم با بیان اینکه، این واحد تولیدی، 5 سال پیش اقدام به تولید کپسول های کامپوزیت کرد اما برای استاندارد آنها دیر اقدام کرده است اظهار داشت:هرگاه مشکلات این واحد تولید رفع شود یک یا دو روز بعد پروانه استاندارد آن صادر می شود.
مدیرعامل کارخانه تولید سیلندرهای نوع 4 کامپوزیت نیزبه بخش خبری اخبار 21اعلام کرده بود: در یک ماه گذشته همه مشکلات استاندارد واحد تولیدی خود را رفع کرده ایم و سه چهار مورد جزئی مانده است که آنها را نیز برطرف می کنیم.
واحد تولیدی کپسول های گاز در استان قم، شب گذشته در برنامه پیگیری خبر ساعت 21 شبکه یک، مدعی عدم اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد شده بود که معاون سازمان ملی استاندارد در تماسی اسکایپی توضیحات فنی لازم را به این واحد تولیدی دادند.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ