دسترسی سریع

استانی بیشتر

آغاز طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف رمضان

مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد:
آغاز  طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف رمضان
مدیرکل استاندارد گفت: طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالاهای پر مصرف در ماه مبارک #رمضان در مراکز عرضه و توزیع کالا این استان از سوی استاندارد آغاز شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، « مهناز همتی» اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و بدلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می گیرد از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست روزه ‌داران اطمینان حاصل می‌شود، تاکید کرد: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله: کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه،  پنیرلاکتیکی، پنیر خامه ای، مایع، ژل ظرفشویی و سدیم هیپوکلریت از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
همتی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول، گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند.
وی از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف در این استان نیز خبر داد و یادآور شد: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ